Mäntsälän ja Pornaisten terveydenhuollon potilastietojärjestelmät yhtenäistyvät. Potilastietojärjestelmien uudistaminen aiheuttaa Mäntsälän ja Pornaisten terveydenhuollon sähköisessä asioinnissa käyttökatkon 15.12.2022–9.1.2023.
Sähköisen asioinnin käyttökatko koskettaa terveydenhuollon sähköistä ajanvarausta, verkkoviestintää terveydenhuollon ammattilaisen kanssa ja verkossa käytettäviä lomakkeita.
Sähköiset lomakkeet ja ajanvaraus ovat poissa käytöstä 15.12.–9.1. ja verkkoviestintä terveydenhuollon ammattilaisen kanssa 23.12.–9.1.
Sähköisten palveluiden käyttökatkon aikana yhteydenotto terveydenhuoltoon tehdään puhelimitse omaan hoitavaan yksikköön.
Lääkärin ja hoitajan vastaanottopalveluiden hoitovastaavalle arkisin klo 8–15 tai keskitettyyn puhelinpalveluun joka päivä klo 8–20 numeroon 019 2260 505 ja yöaikaan 20–8 Päivystysapuun p. 116 117.
Äitiys- ja lastenneuvolan yhteydenotot numeroon 019 226 0128 maanantaista torstaihin klo 8–15 ja perjantaisin klo 8–13.
Muutoksen myötä Mäntsälän ja Pornaisten terveyspalvelut siirtyvät käyttämään uutta järjestelmäkokonaisuutta., joka tulee yhdenmukaistamaan palvelutoiminnan asiakasprosesseja, toimintatapoja ja kirjaamiskäytäntöjä, Keusote kertoo tiedotteessaan.
Uusi yhtenäinen järjestelmäkokonaisuus mahdollistaa entistä paremmin moniammatillisen yhteistyön ja sote-ammattilaisten välisen viestinnän.
Järjestelmäkokonaisuus tulee sisältämään sosiaalihuollon asiakastietojärjestelmän sekä terveydenhuollon ja suunterveydenhuollon potilastietojärjestelmät.
– Asiakkaiden välinen tasa-arvoisuus ja yhdenvertaisuus toteutuvat paremmin, kun järjestelmä- ja kuntakohtaiset eroavaisuudet poistuvat, toteaa hankejohtaja Petteri Puurunen.