Potilastietojärjestelmästä tehty valitus vedettiin pois markkinaoikeudesta

Keski-Uudenmaan hyvinvointialue on saanut hyviä uutisia, sillä asiakas- ja potilastietojärjestelmästä tehty valitus on vedetty pois markkinaoikeudesta.

– Toimittaja arvioi asiaa uudelleen omalta kantiltaan. Olemme ilahtuneita ja helpottuneita, sanoo Keusoten tietohallintojohtaja Antti Ylä-Jarkko.

Yhtenäisen potilastietojärjestelmän käyttöönotto voi nyt edetä normaalisti.

– Tavoite on, että se on käytössä ensi syksynä. Kokonaisuutena prosessi kestää arviolta vuoden 2024 loppuun, Ylä-Jarkko kertoo.

Henkilöstön koulutukset alkavat kaksi–kolme viikkoa ennen käyttöönottoa ja sen jälkeenkin on koulutusta.

Keusote valitsi joulukuussa asiakas- ja potilastietojärjestelmän toimittajaksi CGI Suomi Oy:n.

Sopimuksen arvo on 20 miljoonaa euroa.

Mikäli päätöksestä tehty valitus olisi edennyt markkinaoikeudessa, olisi se viivästyttänyt uuden hyvinvointialueen toimintaa Hyvinkäällä, Järvenpäässä, Mäntsälässä, Nurmijärvellä, Pornaisissa ja Tuusulassa merkittävästi.

Nyt käytössä olevat 16 eri päätietojärjestelmää yhdistyvät yhdeksi kokonaisuudeksi tavoiteajassa.

– Lisäksi meillä on noin sata oheistietojärjestelmää ja ne tulevat myös vähenemään, sanoo Ylä-Jarkko.

Vantaan ja Keravan -hyvinvointialueella käytössä olevan Apotin Keusote hylkäsi aiemmin.

Hajanaiset tietojärjestelmät hidastavat sote-palvelujen yhtenäistämistä Keski-Uudellamaalla, arvioi THL

Oma potilastietojärjestelmä valittu Keusotelle: tämän verran se maksaa – Tuusulan Apotti-käyttöönotosta luovutaan

Apotti aamuyöllä käyttöön Keravalla – myös maksuttoman Maisan digipalvelut laajenevat

Apotti vei ojasta allikkoon

Mainos: LähiTapiola Uusimaa

Etusivulla nyt

Luetuimmat

Palvelut