Verohallinnon sähköinen asiointipalvelu on poissa käytöstä loppuviikon ajan – "Sen toimintalogiikka muuttuu hieman"

Verohallinnon sähköinen Omavero-asiointipalvelu on poissa käytöstä useita päiviä järjestelmäpäivityksen takia. Katko alkaa torstaina kello 15.30 ja päättyy maanantaina kello 12, Verohallinto tiedottaa.

Käyttökatkon aikana Omaveroon ei voi kirjautua eikä sen kautta voi hoitaa mitään veroasiaa.

Omaveron tuoteomistaja Joonas Jarva kertoo, että päivityksen ansiosta ulkoasu uudistuu ja käytettävyys paranee.

− Omaveron ilme raikastuu ja modernisoituu, ja sen toimintalogiikka muuttuu hieman. Jatkossa asiakas näkee heti palvelun etusivulla kokonaiskuvan omasta tilanteestaan, Jarva sanoo Verohallinnon tiedotteessa.

Järjestämäpäivityksestä tiedotetaan, että uudistunut Omavero toimii aikaisempaa paremmin mobiililaitteilla, eli esimerkiksi älypuhelimella ja tabletilla.

Loppuviikon katko vaikuttaa myös Verohallinnon asiakaspalveluun. Koska myös Omaveron taustajärjestelmää päivitetään katkon aikana, virkailijoillakaan ei ole pääsyä asiakastietoihin.

Asiakas näkee heti palvelun etusivulla kokonaiskuvan.

Joonas Jarva

Lisäksi Verohallinto tiedottaa, että esimerkiksi uutta verokorttia tai verojen maksutietoja ei saa asiakaspalvelusta katkon aikana.

Perjantaina 19.11. puhelinpalvelu toimii osittain, mutta sieltä saa vain yleisneuvontaa.

Käytössä olevat palvelunumerot ovat nähtävissä vero.fi:ssä, Verohallinto tiedottaa.

Verotoimistot ovat perjantaina avoinna aukioloaikojen puitteissa ja niissä voi jättää asiakirjoja ja saada asiansa vireille.

Asiakaspalvelu toimii normaalisti jälleen maanantaina 22.11., Verohallinto tiedottaa.

Etusivulla nyt

Luetuimmat

Palvelut