Lukijalta | ”Kissa kiitoksella elää”!

Vanha sanonta – ei kuitenkaan viidakon, vaan perisuomalainen.

Lieköhän kissa niinkään välittää kiittelyistä, koirahan tekee mitä vaan saadakseen rapsuttelua.

Mutta asiaan; nykyään laitoksissa ja liikeyrityksissä kysytään arviointia saadusta palvelusta.

On esimerkiksi ovensuussa vehje, jossa erivärisillä napeilla voidaan kertoa tyytyväisyys tai tyytymättömyys.

Hyväntahtoisena ihmisenä mielellään kuittaan parhaan arvosanan, mutta joskus en tiedä, mistä.

Kun itsepalveluliikkeessä haen tavaran hyllystä ja maksan kassalle, niin ainoa ”palvelu” on se, että kassa ottaa minulta rahaa. En yleensä kiitä siitä, että joku vie rahani.

No niin, hyvästä palvelusta pitäisi seurata, että se vaikuttaa myös suorittajan palkkaan. Ihminen ei elä kiitoksella ja siitä tuo alustukseni.

Mutta jos tai kun henkilöstön palkat nousevat meidän kiittelyjemme ansiosta, niin seuraa myös hintojen nousu.

Ja niin minä kiittelyjeni palkaksi joudun maksamaan enemmän. Tätäkö tässä nyt haetaan?

Hannu Järvinen Mäntsälä

Etusivulla nyt

Luetuimmat

Palvelut