Lukijalta | Mainoshuumoria

Nykyään on tv-mainoksissa huumoriakin – emmehän me kaikki halua kuulla kuivia tosiasioita tuotteista.

Onhan tunnettu juttu, että mainoksen teho on toistossa ja huomion kiinnittämisessä.

Vanhan ajan tv-mainoksissa oli lapsuksia, kielioppivirheitä. Uutta sähköparranajokonetta mainostettiin: ”kasvonpiirteitä muotoileva terä”.

Pyykinpesukonetta tyrkytettiin: ”älkää tappako vaimoanne työllä. Meidän pesukoneemme tekee sen paremmin”.

Iltaohjelmissa oli kuva pariskunnasta iltakahvilla: ”päättäkää tekin päivänne K-kahvilla”.

Nykyisin en tiedä, kumpi on parempi: puolella hinnalla vai 50 % alennuksella. S-ryhmän Prisman mainoksessa hoilotetaan: ”kaikkea on ja rahani riittää”.

Epäilin aluksi, että riittääköhän kaikilla. Mutta sitten huomasin saman toimijan S-pankin mainoksen.

Piirroskuva siinä koikkelehtii ja taustalta kuuluu: ”laina laina, laina laina”. Näinhän se raha riittää.

Hannu Järvinen Mäntsälä

Etusivulla nyt

Luetuimmat

Palvelut