Lukijalta: Kuntamarkkinointiin turbokytkin

Rakenteilla oleva Ehnroosin koulu on iso investointi Mäntsälän lapsiin ja nuoriin. Rehtori Jorma Malmivuori muurasi syyskuussa uuden koulun peruskiveä. arkisto/Lasse Herrala

Kuntakonsernin parhaiden markkinointiosaajien johdolla valmisteltu ohjelma ”Mäntsälä-Kotipysäkki” tuotiin valtuustolle kokouksessa 8.12.

Nivoksen markkinointijohtaja Paula Korkeamäen esittelemä pumaska on suorastaan hengästyttävä kooste Mäntsälän kunnan markkinoinnissa vajaakäytölle tai kokonaan käyttämättä jääneistä vetovoimatekijöistä.

Mykin johdolla toteutetussa yritysmarkkinoinnissa on onnistuttu erinomaisesti, nyt sama turbodraivi laitetaan asukasmarkkinointiin.

Reilun puolen tunnin ajo/junamatkan päässä pääkaupungista sijaitseva, puhdasta luontoa, kartanokulttuuria ja yritystoimintaa tukeva maaseutumainen kylien kunta on täsmälleen sitä, mitä koronarajoitteisiin väsyneet ja etätöihin tottuneet tilaa ympärilleen kaipaavat ihmiset nyt haluavat.

Myös palvelut on kunnossa. Yksikään toinen uusimaalainen kunta ei kykene esittämään vastaavaa väkimäärään suhteutettua investointia vaikkapa koulu- ja päiväkotirakentamiseen, kuin mitä Mäntsälässä on vuodesta 2013 saakka tehty.

Tähän mennessä on tehty 5 uutta koulua/päiväkotia noin 54 miljoonan euron edestä. Näistä 4 sijaitsee kylissä. Ja rakenteilla on 16 miljoonan euron Ehnroos.

Päiväkoti Amandan rakentamispäätös on tehty. Myllymäen uudisrakennuksen sisältävä hankesuunnitelma on päättäjille esitelty.

Lapset ja nuoret ovat siis olleet arvojärjestyksen kärjessä, kun kuntamme tulevaisuuteen kohdistettuja investointipäätöksiä on tehty.

Se on ollut kuntapäättäjien tietoinen valinta ja nyt siitä kannattaa rinta rottingilla kertoa muillekin, kuten Mäntsälä-Kotipysäkissä esitetään.

Ensi vuoden talousarvioon on varattu määräraha markkinoinnin ammattilaisen rekrytointiin. Liioittelematta voi sanoa, että jo on aikakin.

Hyvään markkinointiin ja viestintään tarvitaan jokainen kuntalainen. Siihen kuuluu nopeus, avoimuus ja totuudenmukaisuus.

Myös arvostelu ja sen sietäminen kuuluu viestintään, mutta kritiikiltä tulee edellyttää kohteliaan kielenkäytön lisäksi asioiden – ei henkilöiden – pitämistä keskiössä.

Reijo Liinamaa valtuustoryhmän puheenjohtaja (sd.) Mäntsälä

Kommentoi