Paikalliset

Käytä lähipalveluja ja auta!

Uudenmaan yrittäjät ja Etelä-Suomen Media pistävät pystyyn kampanjan ahdingossa olevia yrittäjiä auttaakseen. Uudenmaan yrittäjien hallituksen pj. Markku Aalto (vas.) ja Etelä-Suomen Median paikallisjohtaja Karri Kannala. Anton Soinne

Koronaviruksen synnyttämä talouskriisi on edennyt vauhdilla, jota ei voi verrata mihinkään aiempaan talouskriisiin.

Virus iski etenkin pienten yritysten liiketoimintaan ja kassavirtaan. Tavara ei liiku, tilauksia ei tule ja aiemmin sovitut työt peruuntuvat.

Valtion järeätkään toimet eivät yksistään riitä. Nyt tarvitaan myös salamannopeita täsmälääkkeitä.

– Ja nimenomaan paikallistasolla, tähdentävät Uudenmaan Yrittäjien hallituksen puheenjohtaja Markku Aalto ja paikallisjohtaja Karri Kannala Etelä-Suomen Mediasta (ESM).

Uudenmaan yrittäjät ja Etelä-Suomen Media ovat mukana kampanjassa, jossa autetaan ahdingossa olevia yrittäjiä.

Kampanja on osa Suomen Yrittäjien #autapientä-kampanjaa. Kampanja käynnistyy ensi viikolla Uudenmaan alueella.

Yrittäjäjärjestö julkaisee muun muassa lehti-ilmoituksia, joilla kannustetaan käyttämään pk-yrittäjien palveluja.

Markku Aalto ja Karri Kannala tähdentävät, että tavoitteena on pitää yhteiskunnan ja talouden pyörät pyörimässä. Edessä olevat ajat ovat todella haastavat ja pk-yritysten tilanne vaikea.

Markku Aalto kannustaa ajatukseen, että nyt kansalaiset voivat todellakin auttaa yrittäjiä pienillä teoilla.

Hankkimalla palveluita ja tuotteita läheltä on kuluttaja tärkeänä osana säilyttämässä kotimaan työpaikkoja.

Samalla kuluttajat voivat varmistaa, että niin yritysten henkilökunta perheineen kuin yrittäjien omat perheet selviytyvät tässä rajussa muutoksessa ja yhteiskunnan rattaat pyörivät mahdollisimman vakaina.

– Halusimme ilmaista, miten huolissamme olemme. Nyt on erityisen hyödyllistä ja hyvä tilaisuus ostaa palveluja ihan läheltä, Markku Aalto vinkkaa.

Yrittäjät kertovat verkkosivulla, että tapoja on monia: Osta myös kotimaisista pienistä verkkokaupoista, hanki lahjakortteja palveluihin, jotka voit hyödyntää pandemian kukistuttua. Suosi oman kylän yrittäjää ja kotimaisuutta.

Karri Kannala korostaa myös mukaan lähteneen ESM:n toiminnassa nimenomaan paikallisuutta.

– Meillä on Uudellamaalla kaikkiaan 17 mediaa. Sisällöt ovat paikallisia ja niitä tehdään paikallisille ihmisille. Haluamme olla auttamassa paikallisia yrityksiä pahimman yli. ESM tarjoaa mainostilaa medioissaan mittavalla 80 prosentin alennuksella tietyin ehdoin. Kannattaa ottaa rohkeasti yhteyttä.

Kannala alleviivaa luotettavan tiedon merkitystä.

– Pyrimme jatkamaan julkaisutoimintaa lehdissämme niin normaalisti kuin näissä oloissa on mahdollista. Luotettavaa journalistista faktaa tarvitaan ja sen kysyntä on nyt kovaa.

Lisätietoa: yrittäjät.fi

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Etusivulla nyt

Uusimmat: Paikalliset

Luetuimmat paikalliset

Uusimmat

Luetuimmat