Paikalliset

Mari Virolainen hakee Carpojille omaa netti-ilmettä

Mäntsälässä alkaa kurssi yritysten nettinäkyvyyden parantamiseksi.

Mari Virolainen (etualalla) Carpojilta hakee yrityksen markkinoinnille uutta ilmettä.

Pasi Huuhtanen

Kaukana on aika, kun autokorjaamolle soitettiin lankapuhelimella ja rasvanahkaäijät väänsivät mutteria ryjäisessä hallissa.

Sähköinen maailma on iskenyt autoihin samalla voimalla kuin muihin koneisiin.

Autohuolto tarvitsee somea. Mäntsälässä ja Järvenpäässä toimiva Carpojat on vahvasti netissä jo nyt, mutta varatoimitusjohtaja Mari Virolainen lähtee kurssille hakemaan lisää.

– Ennen kaikkea sitä, että tiedän, mitä mahdollisuuksia on olemassa. meillä on käytössä vain muutama. On kuitenkin iso rimpsu alustoja, joita voi käyttää.

Yrityksen nettisivuja on tarkoitus kehittää.

– Tarvitsemme enemmän ajanvarausmahdollisuuksia sinne ja muuta toiminnallisuutta.

Lisäksi on markkinointi.

– Autoalalla markkinointi on ollut niin, että se on ollut kaikilla aika samanlaista. Haluan, että meidän markkinointi vähän erottuu siellä. Tällä kurssilla näkee eri alojen ihmisiä. Siitä voi tulla uusia ideoita. Täältä voi saada uusia ideoita ja uusia työkaluja, Virolainen sanoo.

Itse autot ovat nykyään datapaketteja.

– Elektroniikan määrä lisääntyy hurjaa vauhtia. Uudet autot kommunikoivat tien kanssa, keräävät monipuolisesti dataa ja tarvitsevat todennäköisesti paljon enemmän päivityksiä kuin ennen. Esimerkiksi Volvolla on aivan hurja määrä päivityksiä. Voi olla järkevää käyttää Volvoa merkkihuollossa päivitysten takia. Toki niitä tehdään paljon myös etänä ettei auton tarvitse edes mennä pajalle.

Korjaaminen on muuttunut.

– Enää ei tarvita niin paljon muskelia. Tarvitaan älliä, Virolainen nauraa.

Virolainen osallistuu koulutuskuntayhtymä Keudan järjestämälle some- ja verkkonäkyvyyden kurssille. Kurssi alkaa 5. maaliskuuta, mutta jo tammikuun puolella järjestettiin kurssin esittelytilaisuus.

– Mukaan mahtuu hyvin vieläkin. Keuda tavoittelee 20 osallistujan ryhmää. Jos tulijoita on tätä enemmän, kurssi järjestetään pikimmiten uudestaan, Keudan asiakkuuspäällikkö Päivi Ranto kertoo.

Ranto toivoo ilmoittautumisia ensimmäiselle kurssille helmikuun aikana. Koulutuksen voi saada maksuttomana oppisopimuksena, jos osallistuja on työsuhteessa oleva työntekijä tai yrittäjä, jolla on y-tunnus.

Kurssilla käydään muun muassa läpi Facebook, Instagram- ja Google -mainonta ja analytiikka sekä opiskellaan sisällön tuotantoa

Kuusi- tai seitsemänpäiväinen kurssi kestää kevään. Näyttöjen anto ja arviointikeskustelut ovat kesäkuussa.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Etusivulla nyt

Uusimmat: Paikalliset

Luetuimmat paikalliset

Uusimmat

Luetuimmat